Понедельник, 22.01.2018, 14:25
Головна » Статті » Дошкільна освіта » Матеріали

Робота з батьками у ясла-садку "Світлячок"

За тисячолітню історію людства склалися дві гілки виховання підростаючого покоління: родинне і суспільне. Кожна із цих гілок, представляючи собою соціальний інститут виховання, володіє своїми специфічними можливостями у формуванні особистості дитини.
Однак далеко не всі сім'ї в повній мірі реалізують комплекс можливостей виховного впливу на дитину. Причини різні: одні сім'ї не хочуть виховувати дитину, інші - не вміють це робити, треті - не розуміють, навіщо це потрібно, адже є спеціальні установи (дитячий садок, школа).
В умовах, коли більшість сімей стурбоване рішенням проблем економічного, а деколи фізичного виживання, посилилася тенденція самоусунення багатьох батьків від вирішення питань виховання і особистісного розвитку дитини.
Але ж не слід забувати, що саме батьки несуть відповідальність за виховання і навчання дітей (стаття 8 Закону України «Про дошкільну освіту»). І, навіть, не спираючись на закон, а керуючись власним життєвим досвідом, кожен з нас впевнено скаже, що саме батьки є першими педагогами. Непорозуміння між сім'єю та дитячим садком всією своєю вагою лягає на дитину. Не секрет, що багато батьків в недалекому минулому цікавилися  тільки харчуванням дитини, вважаючи, що дитячий садок - місце, де тільки доглядають за дітьми, поки батьки на роботі. Але  дитину треба не тільки нагодувати і красиво одягнути, але і спілкуватися з нею, навчити її думати, міркувати.

Як не допустити такого становища?
Як зацікавити батьків у спільній роботі?
Як створити та підтримувати єдиний простір розвитку дитини в сім'ї та ДНЗ, зробити батьків учасниками навчально-виховного процесу?

Переймаючись цими питаннями, колектив Іванівського ясел-садка «Світлячок» розробив власну систему співпраці з батьківським колективом.
Використовуючи принцип індивідуального підходу до участі батьків, кожен з вихователів застосовує різноманітні способи залучення в роботу більшої частини сімей. Враховуючи, що у сучасних батьків немає зайвого часу, роботу намагаються організувати компактно, але ефективно. Це і інформаційно-аналітична робота (анкетування, співбесіди); практична робота (збагачення знань батьків в питаннях виховання дітей дошкільного віку): стенди, інформативні листівки, консультації, батьківські збори, лекції, семінари, тренінги. Знаючи, наскільки  важлива атмосфера дружніх взаємин між педагогом і батьками,  батьківські збори (по мірі можливостей) проводять в нетрадиційних формах.
Саме таку форму роботи педагоги ясел-садка презентували у листопаді 2017 року в ході р
айонного семінару завідувачів та вихователів дошкільних закладів «Співпраця з родиною - запорука успіху у вихованні дітей».
Спочатку всі трохи хвилювалися, але це почуття швидко змінилося радістю і цікавістю. Хвилинка знайомства і утворення сімейного кола допомогли зняти напругу, адже батькам, що сиділи за одним столом, не раз протягом заходу потрібно було обговорити ситуацію або питання разом. Філіжанка запашного чаю, печиво, музичний супровід, доброзичливий тон розповіді кожного вихователя, активна участь завідувачів та вихователів, які також на певний час перетворилися на батьків, сприяли створенню довірливої атмосфери, допомогли батькам відверто поговорити про проблеми.
Після спілкування з батьками завідувачі ще обговорили ряд питань. Зокрема аналогічним досвідом поєднання традиційних та сучасних форм роботи з батьківським колективом  поділилися завідувач Агайманського дошкільного навчального закладу «Барвінок» Прасолова Н.І. та вихователь Іванівського ясел-садка «Лелеченя» Гетьманець Т.М.; спільно з методистом КУ «ІРЦОЗОФКС» Кузьменко Н.М. обговорили усі можливі форми взаємодії дошкільного закладу та родин, їх плюси та мінуси, а також результати анкетування батьків з питань співпраці з дошкільними установами.  В робочому порядку опрацьовано лист Міністерства освіти та науки України «Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту».
Досвід роботи колективів дошкільних установ показав: позиція батьків стала більш гнучкою. Тепер вони відчувають себе більш компетентними у вихованні дітей.  Батьки стали проявляти щирий інтерес до життя групи, захоплюються результатами і продуктами дитячої діяльності, емоційно підтримують свою дитину. Майже 100% батьків відвідують батьківські збори, беруть активну участь в святах та розвагах, проектній діяльності.
Організація взаємодії з сім'єю - робота важка, що не має готових технологій і рецептів. Її успіх визначається інтуїцією, ініціативою і терпінням педагога, його вмінням стати професійним помічником у родині.
 Наснаги Вам, терпіння, педагогічного такту та творчості!


Методист  КУ «ІРЦОЗОФКС» Кузьменко Н.М.

Категорія: Матеріали | Додав: ІРМК (16.11.2017)
Переглядів: 56 | Теги: семінар днз світлячок, ДНЗ Іванівський район | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]